Marketingplan

Marketingplan

StadsMarketing Delfzijl heeft een marketingplan geschreven. In dit plan wordt beschreven hoe wij denken dat het 'merk' Delfzijl ontwikkeld en versterkt kan worden. Dit houdt in dat wij keuzes maken. Het bekende marketinggezegde is immers: 'wie niet kiest, wordt niet gekozen'. Het maken van deze keuzes is geen eenvoudige opgave. Wat voor de één een kernwaarde is van Delfzijl (water, rust, ruimte) kan voor een ander een zeer andere relevantie hebben (winkelen, uitgaan, werk). Het bestuur van de stichting ziet dit marketingplan dan ook als een eerste stap in een proces. Het is dus niet: zo moet het. Het is: zo zou het kunnen. Bijsturen, veranderen en aanpassen zal zeker gebeuren op basis van discussies en informatie van onze stakeholders (ondernemers, bewoners, bezoekers, gemeente). Marketing is natuurlijk een zaak van een lange adem en  gaat gepaard met vallen en opstaan. Wij zullen struikelen, maar ook weer opstaan omdat wij vertrouwen hebben in de kracht, de kansen en de toekomst van Delfzijl.

Download hier het Marketingplan:

Marketingplan 2017

Marketingplan 2015/2016

Deel deze pagina